- Po pięciu latach od debiutu portalu hondacustoms.com, Honda ma zamiar w realu i online przedstawić rekordową liczbę szesnastu customowych motocykli z dziewięciu różnych krajów europejskich.
- Miłośnicy kreatywnego motocyklizmu będą mogli podziwiać zmodyfikowane jednoślady na festiwalu Wheels and Waves w Biarritz, który odbędzie się w dniach od 12-16 czerwca.
- W tym roku, podobnie jak w poprzednich latach, swój głos na faworyta będzie można oddać online.
W 2024 roku, po pięciu latach od debiutu portalu hondacustoms.com, Honda ma zamiar w realu (Wheels and Waves) i online przedstawić rekordową liczbę szesnastu customowych motocykli z dziewięciu różnych krajów europejskich: Włoch, Hiszpanii, Francji, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Belgii i Szwajcarii i po raz pierwszy z Turcji.
Świat customowych motocykli Honda
Miłośnicy kreatywnego motocyklizmu będą mogli podziwiać zmodyfikowane jednoślady na festiwalu Wheels and Waves w Biarritz, który odbędzie się w dniach od 12-16 czerwca oraz głosować na ulubione projekty online przez całe lato na stronie hondacustoms.com. To wyjątkowe wydarzenie łączy miłośników motocykli, którzy prezentują zamiłowanie do sztuki i motocykli jednocześnie.
Zwycięzcy poprzednich edycji
W pierwszej edycji, która miała miejsce w 2020 roku, zwycięzcą konkursu www.hondacustoms.com została wersja Africa Four CRF1000R motocykla CB1000R od szwajcarskiego dealera Hondy, Brivemo Motos. Pierwsze miejsce na podium w 2021 roku zajął portugalski CB650R Fenix Mototrafy, a rok poźniej, w 2022, CMX500 Rebel Maanboard od sardyńskiej firmy tuningowej Motocicli Audaci. W 2023 roku tryumfowała portugalska maszyna o post apokaliptycznym charakterze, Dax Furisoa. To efekt współpracy młodej artystki Tamary Alves (@tamara_aalves) i Art of Wheels Garage (@artonwheelsgarage).
Customowy bohater sezonu 2024: CL 500
W 2024 roku Honda kontynuuje tradycję prezentowania motocykli customowych i wspierania kreatywności ich właścicieli. Marka zdecydowała, że customowym bohaterem sezonu 2024 będzie CL500, motocykl na prawo jazdy A2 w stylu scramblera o energicznym dwucylindrowym silniku. Producent pisze:
Wszechstronny i dający mnóstwo frajdy z jazdy CL500 to świetny punkt wyjścia zarówno do samego motocyklizmu, jak i do świata personalizacji, wolności, wyrażania siebie i indywidualizmu, na które ten model pozwala w myśl zasady „Wyraź siebie”.
Motocyklizm kreatywny: rośnie potrzeba wyrażania siebie przez customizację
Wzrost zainteresowania tematyką motocyklizmu kreatywnego świadczy o rosnącej potrzebie wyrażania siebie poprzez indywidualne modyfikacje jednośladów. W ciągu lata 2023, witrynę hondacustoms.com odwiedziło ponad 21 ooo osób (o 41% więcej niż w roku poprzednim), które oddały głosy na swoich artystycznych faworytów. W tym roku, podobnie jak w poprzednich latach, swój głos również będzie można oddać online. Strona hondacustoms.com jest dostępna w języku angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim i portugalskim, a zwycięzcy zostaną ogłoszeni pod koniec lata.
Przeczytaj też:
Honda Adventure Roads 2024 w Maroku
Honda Adventure Roads 2024 już ruszyła: start czwartej edycji w Maroku.
Przegląd modeli konkursowych na rok 2024
Enduro 500: hołd dla hiszpańskiej klasyki
Cherry Lady: ikona Hiszpanii w nowoczesnej odsłonie
Cherry Lady, stworzona przez Honda Motorsport Las Rozas de Madrid, to ukłon dla Hondy 750 z lat 90. Z eleganckimi wykończeniami takimi jak skórzane fotele premium z czerwonymi szwami, wydech IXIL, kierownica Drag Bar, i lakier Candy Red; model ten łączy klasyczne piękno z nowoczesnymi technologiami.
CL501R: hiszpańska dynamika i styl
Honda Moto Center Leon stworzyła model CL501R, inspirowany amerykańskimi wyścigami flat track. Z regulowanymi tylno-przednimi amortyzatorami i promieniową pompą hamulca przedniego, ten motocykl jest przygotowany do akcji na torze i poza nim.
Portugalski Moonground: minimalizm i funkcjonalność
Portugalski Moonground od Garonda charakteryzuje się minimalistycznym designem: prostym, jak i funkcjonalnym. Kosmiczne, owinięte rury wydechowe, wysoki tłumik, i agresywne opony blokowe, czynią go gotowym do podboju każdego terenu, nie tylko naszej planety.
Oceans’ Track: styl i moc Francji
Francuski Oceans’ Track od Oceane Motos to mieszanka stylu flat track z nutą motocykla wyczynowego. Czerwona rama i wahacz, pojedyncze siedzenie, złote koła, i podwójne reflektory LED zbliżone w kierunku tablicy rejestracyjnej, to tylko niektóre z elementów, które wyróżniają ten model.
Francuski CL500 Digger: retro w nowoczesnym wydaniu
Francuski CL500 Digger od Chave motos to model, który łączy w sobie styl terenowy z motocyklowym retro. Z jego wysokim przednim błotnikiem, osłoną reflektora, i złotymi kołami; motocykl jest gotowy do przygody zarówno na drodze, jak i poza nią.
CL500 Charade Spirit: francuski styl off-road
Charade Spirit od Charade Moto to wyjątkowy motocykl. Doskonale łączy terenowy charakter z inspiracjami torami flat track. Wyróżnia go trójkolorowy, klasyczny dla Hondy lakier, połączony z agresywnymi oponami blokowymi, wysoko umieszczonym przednim błotnikiem i eleganckim pojedynczym tłumikiem.
Francuski Bik’ink: nostalgia scramblera
Model Bik’ink od AZ Moto wyróżnia się dzięki niepowtarzalnemu połączeniu pomarańczowego i wiśniowo-czerwonego lakieru, który przywodzi na myśl klasyczne scramblery z lat 70. Uzupełnieniem stylizacji są nowoczesne tylne amortyzatory i wysoko osadzony tłumik, które nadają mu kalifornijski wygląd.
Irezumi z Francji: artystyczne dzieło
Irezumi od Starbike Honda przyciąga uwagę pełną detali grafiką na zbiorniku, tworząc niebanalny wizualny efekt w połączeniu z minimalistycznym tyłem i eleganckim pojedynczym tłumikiem.
The Poseidon project: hołd dla oceanu
Londyński projekt Poseidon od Doble Motorcycles to hołd dla morskiej fauny i flory, odzwierciedlający zamiłowanie zespołu do ochrony oceanów. Malowany aerografem zbiornik i panele boczne, a także brązowa skórzana kanapa, czynią go prawdziwym dziełem sztuki. Kolory ramy i komponentów odzwierciedlają głębię morskich przestworzy.
Sterrato 500: włoski custom w terenie
Sterrato 500 (sterrato to po włosku „polna droga”), zaprojektowany przez Unit Garage, to model, który łączy w sobie elegancję z terenową funkcjonalnością. Wyposażony w wysoki przedni błotnik, osłonę reflektora i opony blokowe, jest gotowy do każdej przygody.
Włoski Terra Battuta 500: wszechstronność w podróży
Terra Battuta 500 to model zaprojektowany do długodystansowych wypraw, ze szczotkowanym aluminiowym przednim błotnikiem, anodowanym na czarno bagażnikiem, wysokim ekranem ze zintegrowanym GPS i… deskorolką jako dość nietypowym dodatkiem.
Niemiecki CL Surfer: surfingowe inspiracje
CL Surfer, stworzony przez Honda Centre we Frankfurcie, idealnie pasuje do atmosfery Biarritz, którego to plaża była inspiracją przy tworzeniu projektu motocykla. Design CL Surfer, z metalicznymi błotnikami, zbiornikiem paliwa i stylową kanapą, oddaje ducha surfingowego stylu życia.
Belgijski Flat Track 500: w amerykańskim stylu
Flat Track 500 to belgijska interpretacja amerykańskiego wyścigowego flat tracka. Zawiera wszystkie elementy wyścigowego motocykla, w tym tylne amortyzatory Öhlins i specjalnie pomalowany zbiornik paliwa, oddający energię i ducha sportu.
Alpina 500: szwajcarskie dziedzictwo
Alpina 500 od Meister Engineering to hołd dla 50-lecia Hondy w Szwajcarii. Łączy tradycyjne elementy z nowoczesnymi rozwiązaniami, sprawiając, że jest unikalny w swoim rodzaju: wyróżnia się zbiornikiem paliwa w stylu CB, okrojoną ramą pomocniczą i minimalistyczną kanapą.
Bunker imPrint: nowoczesny retro styl z Turcji
Bunker imPrint od Bunker Custom Cycles to nowoczesna interpretacja stylu retro café racer CL 250.
Wyposażony w nowoczesne technologie, stylowy motocykl personalizowany jest za pomocą nowatorskich materiałów: owiewkę wykonano w technologii FDM 3D z nylonu wzmocnionego włóknem szklanym, zajęto się także panelami bocznymi, osłoną podwozia i garbem siedzenia.
Niezwykłe customowe modele. Który wygra?
Festiwal Wheels and Waves to nie tylko pokaz motocykli, ale także okazja do wyrażania siebie poprzez wsparcie poszczególnych projektów. Odwiedzając stronę hondacustoms.com, fani mogą głosować na swoje ulubione projekty i w ten sposób uczestniczyć w wyłanianiu zwycięzców, których ogłoszenie zaplanowano na koniec lata 2024 roku.